30 DAY BLOG CHALLENGE: 11# PIERCINGS & TATTOOS

Dag 11 van de #30dayblogchallenge gaat over piercings en tattoos, echt een onderwerp voor mij. Benieuwd wat ik allemaal heb (gehad)?

Dit onderwerp is echt wat voor mij, zeker piercings zijn mij niet onbekend. Vandaag vertel ik in chronologische volgorde wat & waar ik allemaal gaatjes heb laten maken.

Als eerst de gaatjes waar de meeste meiden mee zijn begonnen: in mijn oren! Ik weet niet meer precies hoe oud ik was, maar ik denk een jaar op 6, toen ik mijn zwemdiploma heb gehaald. Daarna op mijn 12e een tweede set gaatjes en op mijn 14e een 3e set. Op mijn 15e heb ik in één oor nog een gaatje bij laten schieten, maar daar waren mijn ouders het niet mee eens, dus die ging er meteen weer uit.


Dit ben ik niet op de foto, maar de soort oorpiercings kloppen wel.

Op mijn 16e kreeg ik voor mijn verjaardag een neuspiercing waar ik al zo lang om vroeg. Samen met mijn moeder ben ik naar de piercer gegaan, die mijn neuspiercing toen nog gewoon met een oorbel-tang in m’n neus schoot.

Op m’n 17e heb ik een lippiercing laten zetten aan de zijkant, erg cool vond ik dat! Toen ik 18 was heb ik nog een lippiercing bij laten zetten, snakebites had ik toen. Maar omdat ik niet meer dan 2 piercings in mijn gezicht wilde heb ik mijn neuspiercing eruit gehaald.

Ondertussen was ik ook begonnen met het oprekken van mijn oorlellen, niet tot ze super groot waren, maar netjes 8 mm. Gewone oorbellen vond ik vaak saai, maar tunnels waren wel helemaal mijn ding. En dat zijn ze nog steeds trouwens.


Dit ben ik ook niet op de foto, maar dit zijn wel de soort piercings die ik heb (gehad). Snakebites, opgerekte oren en microdermals onder m’n sleutelbeen aan 2 kanten.

Toen ik 21 was heb ik een van mijn lippiercings er weer uit gehaald. Ik werd wat ouder en moest een stage zoeken, ik vond dat ik daar iets representatiever voor moest zijn, dus 1 piercing was het maximum.

Op mijn 22e heb ik 4 microdermals net onder mijn sleutelbenen laten zetten. Prachtig vond ik ze! Maar wat een irritante krengen. Het begon al met 1 die niet goed gezet was, dus die moest opnieuw. En daarna zijn ze altijd blijven irriteren. Dus na anderhalf jaar heb ik ze er weer uit laten halen, zonde, want microdermals zijn niet goedkoop en laten lelijke littekens achter.

Daarna heb ik een conch piercing laten zetten, in de schelp van je oor. Dit vond ik echt een van de meest pijnlijke piercings en helaas is hij ook nooit genezen dus na ruim een jaar steeds ontstekingen te krijgen heb ik hem eruit moeten halen.

Op dat moment had ik nog steeds een lippiercing aan één kant. Pas op mijn 25e werd ik die beu, maar helemaal geen piercings was te saai voor mijn doen. In dat jaar heb ik een nieuwe neuspiercing laten zetten en een hele kleine tattoo op mijn pols. Een kleine bliksemschicht, als ode aan Harry Potter.


Dit ben ik wel! (maar nu zonder blauw haar). Op deze foto zie je mijn tattoo, mijn neuspiercing, een klein stukje van mijn tunnel en naast mijn pols zie je een van de littekens die mijn microdermals hebben achtergelaten.

Dus daar ben ik nu geëindigd, een tattoo op mijn pols, een neuspiercing en 8mm tunnels, 2 extra gaatjes in ieder oor en een boel gaatjes en littekens!

Geef een reactie

