30 DAY BLOG CHALLENGE: 15# WAT IK VROEGER WILDE WORDEN

Er zijn niet zo veel mensen die uiteindelijk het beroep beoefenen dat hij of zij toen ze 5 waren al riep, enkele uitzonderingen zijn er natuurlijk wel. Ik in elk geval niet, toen ik erachter kwam wat dat beroep in hield wilde ik niet meer!

Nadat ik erachter kwam wat mijn “lievelings beroep” eigenlijk in hield wilde ik meteen wat anders worden: tekenaar! Het liefst voor kinderboeken. Nu ben ik niet echt tekenaar geworden, maar mijn huidige beroep als vormgever & illustrator ligt daar niet ver vanaf! Voor mijn eigen webshop ontwerp ik papierwaren en printjes die niet zouden misstaan in een kinderboek.

fall-love-30-day-blog-challenge-wat-ik-vroeger-wilde-worden

Maar voor ik tekenaar wilde worden, wilde ik dierenarts worden. Ik ben altijd al een onwijs grote dierenvriend geweest en dieren knuffelen tot ze beter waren leek mij dan ook het perfecte beroep. Op die manier maakte je dieren beter toch? Door ze te knuffelen en soep te geven, want dat deed mijn moeder ook bij mij. Dat dacht ik in elk geval tot we met school een keer bij een dierenarts mochten gaan kijken. Daar kwam ik erachter dat je om dierenarts te zijn ook in dieren moest snijden en ze soms zelfs in moest laten slapen. WAT?! Dat wilde ik echt niet doen!

Daarom heb ik daarna maar voor een wat minder bloederig beroep gekozen: grafisch vormgever. Nu kan ik dieren tekenen in plaats van opereren.

Geef een reactie

