Citytrip Barcelona 2016

on

Na 4 jaar geleden heel de vakantie met voedselvergiftiging te hebben gezet was het tijd voor een re-do naar een van onze favoriete bestemmingen in Europa: Barcelona! Zin om mee te kijken wat we allemaal hebben gedaan?

ZATERDAG

Via de website Wimdu.nl hadden we een leuk appartementje uitgezocht in het oude centrum van Barcelona, de vlucht boekten we apart. Zelf heb ik niet zo goede ervaringen met reisbureau’s, dus ik regel het liever allemaal zelf. Na een fijne vlucht zijn we met de taxi vanuit het vliegveld naar ons appartementje gebracht. We waren een uur vroeger dan gepland, maar dat was voor de verhuurder geen probleem en ze kwam meteen onze kant op.

wimdu-romantic-appartement-barcelona-cheap

Na een vriendelijk welkom en een kleine uitleg konden we het appartement bekijken, het was schoon, ruim en van alle gemakken voorzien, er was zelfs een wasmachine! Helemaal niks mis mee dus.. tot de avond viel. Blijkbaar zaten we boven een salsa bar, hier was ons niets over verteld en de muziek was meer dan goed te horen, net alsof het in het appartement zelf afgespeeld werd.

fallandlove-barcelona-salsa-bar

We zijn de stad in gegaan om ergens lekker te eten en kwamen uit bij “El Rey de la Gamba 2”, de enige plek die we nog kenden van de vorige keer en een makkelijke keuze aangezien we honger hadden. De gazpacho was lekker, maar wel erg simpel zonder de groenten en croutons om erin te doen. Helaas stond de muziek van de salsa bar nog steeds aan toen we terug kwamen, tot 3 uur ’s nachts. Geen geweldige eerste nacht zoals je je kunt voorstellen.

ZONDAG

fallandlove-barcelona-flax-and-kale

fallandlove-barcelona-flax-and-kale-vegan-cookies

Zondag was ons reisgenootje jarig dus hebben we gegeten bij een door haar uitgezocht plekje “Flax & Kale“, een hippe ontbijt en lunchtent met heel veel gezonde smoothies en ruime keuze voor vegetariërs en veganisten! Het eten was er lekker en mooi en de bediening vriendelijk en snel, maar voor het hippe concept betaal je natuurlijk. Toch zou ik er zeker terug naartoe gaan, want de Eggs Benedict waren heerlijk!

fallandlove-barcelona-flax-and-kale-eggs-benedict

Na onze brunch zijn we naar het W hotel gegaan, een chique hotel waar onze vrienden verbleven, om daar van het uitzicht te genieten en lekker aan het zwembad te liggen.

fallandlove-barcelona-whotel-zwembad

We bestelden een kan Cava Sangria en hebben heerlijk gerelaxed de rest van de middag. ’s Avonds zijn we gaan eten bij “Pez Vela” waar ik met mijn vriend een heerlijke vegetarische paella heb gedeeld.

MAANDAG

Maandag hadden we lekker een dag je met z’n 2en, na een lekker ontbijtje in ons appartement vertrokken we op onze gehuurde scooter naar Park La Horta Labyrinth. Een prachtig park met een labyrint en talloze fonteinen en watertjes. Helaas hadden ze vandaag de kraan dichtgedraaid dus alles stond droog, dit deed wel erg af aan de sfeer maar toch was het een mooi park waar je echt uren kunt wandelen.

fallandlove-barcelona-park-la-horta-labyrinth2

fallandlove-barcelona-park-la-horta-labyrinthfallandlove-barcelona-park-la-horta-labyrinth32
Onderweg naar onze volgende bestemming hebben we geluncht bij “SantaMasa”, versgemaakte humus en heerlijke guacamole.

fallandlove-barcelona-santamasa-restaurant

Daarna gingen we verder op weg naar de Montjuïc-berg, waar je een geweldig uitzicht hebt over een groot deel van de stad.

fallandlove-barcelona-montjuic-berg

Aan de zijkant van de berg ligt een prachtige, historische botanische tuin met allerlei mooie planten en bomen.

fallandlove-barcelona-botanische-tuinen

fallandlove-barcelona-botanische-tuinen2

Hier liepen we een tijdje rond en toen ik aan een muntplantje stond te ruiken kreeg ik de grootste verrassing van m’n leven. Zodra ik me omdraaide ging mijn vriend op één knie en vroeg me ten huwelijk!! Ik had me geen romantischere plek kunnen bedenken en uiteraard heb ik meteen “JA” gezegd!

fallandlove-barcelona-verloving

’s Avonds zijn we heerlijk gaan eten bij het Hardrock Cafe om het te vieren.

fallandlove-barcelona-hardrockcafe

Waarna we op zoek gingen naar een bar waar ik over had gehoord, de zogenaamde “Fairy Bar”. Het was even goed zoeken, maar we hebben de bar gevonden. Jammer genoeg viel deze nog al tegen, de bar was prachtig aangekleed, het was net alsof je in de droomvlucht zat te borrelen. Alleen het was er muisstil, geen muziekje, helemaal niets. En dit verpestte voor ons de sfeer, dus na één drankje zijn we er weer vandoor gegaan.

fallandlove-barcelona-fairybar-origami

fallandlove-barcelona-fairybar

DINSDAG

Na de 3e ochtend wakker geschreeuwd te zijn door de lokale gas-man (een man die met een handkar vol gasflessen door de straten loopt om deze te verkopen terwijl hij heel hard “butanoooooooooo” schreeuwt) zijn we na het ontbijt nog even lekker terug in bed gekropen. ’s Middags hebben we het ook rustig aangedaan, we hebben een flinke wandeling gemaakt door het oude centrum van Barcelona.

fallandlove-barcelona-oud-gebouw2

fallandlove-barcelona-oud-gebouw

Lekker op ons gemak een beetje rond kijken en rustig lunchen bij een lokaal tentje, inclusief sangria met wel 10 rietjes!

fallandlove-barcelona-sangria

Ons diner hebben we gegeten bij Bar Canete, een bijzonder restaurant met lekkere gerechten, alleen wel erg prijzig.

WOENSDAG

Verse broodjes en croissants van de bakker op de hoek zorgen elke ochtend voor een lekker ontbijt. Bij het grote raam in ons appartement kun je heerlijk wakker worden.

fallandlove-barcelona-ontbijt

Na ons ontbijtje zijn we boodschappen gaan doen omdat we ’s middags een picknick in Parc Guell gepland hadden. Na een flinke rit kwamen we daar aan en er was precies een picknicktafel vrij waar we fijn konden lunchen met uitzicht over de stad. Na de lunch zijn we met z’n 4en naar het hoogste punt van Barcelona gereden, berg Tibidabo. De rit naar boven met de scooter is erg leuk, alleen het werd steeds kouder onderweg en boven op de berg was het helemaal bewolkt. We hebben dus maar eventjes van het uitzicht genoten en zijn daarna weer snel naar beneden gegaan. ’s Avonds aten we bij een Italiaans restaurant “Reine Margherita”, het eten was echt heerlijk en super betaalbaar en de bediening was heel vriendelijk. Na het eten kregen we een gratis drankje genaamd “Chocochello”, een zelf gemaakte chocolade likeur.

DONDERDAG

fallandlove-barcelona-appartement-borrellen

Ook vandaag was de start van de dag weer lekker rustig, elke nacht worden we meerdere keren wakker van lawaai op straat. Van muziek tot ruziënde mensen en metalen rolluiken die gebruikt worden, dus onze ochtenden worden steeds minder actief. ’s Middag zijn we naar de mooie dierentuin in het centrum van Barcelona gegaan. Heel veel dieren hadden jongen dus dat is geweldig leuk om te zien en op wat schoolklassen na was het ontzettend rustig dus je kon overal blijven kijken.

fallandlove-barcelona-dierentuin

Na de dierentuin hadden we gereserveerd bij een tapasbar “Palosanto”, hier wilden we al een paar keer eerder eten maar steeds zat het vol. Het eten was lekker, maar niet bijzonder en de bediening liet te wensen over. Maar wederom was de prijs erg laag, dus dat maakt het minder erg dat je een paar keer knorrig wordt aangekeken als je wat vraagt.

fallandlove-barcelona-whotel-uitzicht-nacht

fallandlove-barcelona-whotel-eclipse

Na het eten zijn we naar de club boven in het W hotel gegaan, Eclipse. Het is daar op donderdag erg druk, maar gelukkig wist onze vriend die daar regelmatig komt wat te regelen waardoor we in de VIP ruimte konden zitten. Een geweldige club met lekkere drankjes en een werkelijkwaar geweldig uitzicht over de stad.

fallandlove-barcelona-whotel-eclipse-engagementparty

Een kleine engagement party inclusief champagne zorgde voor een bijzondere avond.

VRIJDAG

Donderdagavond was erg gezellig dus vrijdagochtend was iets minder leuk, na een rustige start met een licht ontbijtje hebben we onze scooter terug gebracht en zijn we ergens aan de haven gaan lunchen bij een super gezellig restaurantje waar ik de naam niet meer van weet. Daarna zijn we naar Mercat de la Boqueria gegaan om allerlei lekkers te halen.

fallandlove-barcelona-mercat-de-la-boqueria

’s Avonds hebben we voor onze vrienden gekookt, van gazpacho tot guacamole en voor mijn vriend gamba’s en dorades. Alles was zo heerlijk vers! Dit was al weer onze laatste avond en na de afwas hebben we het appartement opgeruimd en zijn we gaan slapen.

fallandlove-barcelona-dorades-markt

WEEKEND

Zaterdag vlogen we terug en direct uit het vliegveld zijn we naar mijn ouders gegaan om onze verloving te vieren! ’s Avonds zijn we naar de ouders van mijn vriend gegaan om daar met z’n allen te eten. Het was een gezellige afsluiting van een geweldige week!

EN DIT IS PAS HET BEGIN, WANT NU MOGEN WE ONZE BRUILOFT GAAN PLANNEN!