DE ZOEKTOCHT NAAR MIJN TROUWJURK: DEEL 1

on

Sinds mijn vriend me op 16 mei in Barcelona ten huwelijk heeft gevraagd, is een van de dingen die uiteraard door mijn hoofd heeft gespookt: De jurk! De afgelopen weken ben ik dan ook druk opzoek geweest naar die ene speciale jurk, maar waar ga je dan heen?

Zoals ik al eerder heb geschreven ben ik zelf echt onwijs blij met de website “The Perfect Wedding“, een prachtige verzamelwebsite waar je echt alles kan vinden dat je voor je bruiloft nodig hebt. Van tips om je getuigen op een leuke manier te vragen tot alle leveranciers van alles dat je maar nodig kan hebben op je bruiloft.

Zelf maak ik ook gebruik van hun Weddingplanner programma, een e-course (online cursus met een werkboek en opdrachten) om mijn eigen bruiloft te plannen. Ik geef echt niet graag dingen uit handen, dus dan is op deze manier je eigen bruiloft kunnen plannen echt ideaal. Er zit ook een planning bij, waarop je precies kunt zien wanneer het tijd is om wat te doen. Deze week zag ik staan: “Urgente taken: verdere oriëntatie trouwjurk” SAY WHAT?!

pexels-photo-fall-and-love-blog-trouwjurk-veter

Eigenlijk was ik tot nu toe alleen maar bezig geweest met kijken wat ik mooi vond, maar verder dan dat was het niet gekomen. Nu moest ik toch wel echt gaan kijken welke jurken ik zou willen gaan passen.

Eerst heb ik in de buurt gekeken naar bruidsmodezaken, maar daar kreeg ik niet meteen een wauw-gevoel bij. Bij Amiga zou ik nog wel willen gaan kijken als 3e winkel, maar dat was niet meteen waarvan ik dacht: ja, daar wil ik jurken gaan passen! Dus kwam ik weer uit op mijn lievelings trouwwebsite: The Perfect Wedding. Zij hebben een geweldige collectie bruidsmodewinkels verzameld (ook voor trouwpakken trouwens), dus ik kon m’n lol op.

pexels-photo-fall-and-love-blog-trouwjurk

Ik wist dat ik graag in een andere stad dan Breda zou willen kijken, maar het moest ook niet te ver weg zijn, want ik moet natuurlijk nog een paar keer terug. Door de Grand Wedding Show van Fred van Leer waar ik heen ben geweest wist ik dat er 2 grote bruidsmodezaken in Rotterdam zaten, maar ook die voelden niet helemaal goed. Uiteindelijk is mijn keuze gevallen op 2 zaken waar ik een fijn gevoel bij kreeg: Pani Moda in Zwijndrecht & La Nova in Dordrecht.

Het voordeel van La Nova is dat zij ook trouwjurken op maat ontwerpen, dus mocht ik bij deze 2 winkels niets naar mijn smaak vinden, dan kan ik altijd nog een jurk laten ontwerpen als dat binnen het budget valt! Ideaal, aangezien ik wel een beetje weet wat ik wil, maar het nog nergens tegen ben gekomen.

14 januari is de dag dat dat ik me voor het eerst in een witte jurk ga wurmen, ik ben benieuwd hoe dat voelt! Maar tot die tijd kan ik nog mooi inspiratie blijven verzamelen op mijn Pinterest Board: Wedding dresses ⋆ Fall & Love

Geef een reactie

