Review: BEADALON JEWEL LOOM

on

Je ziet ze overal, Ibiza armbandjes van geweven kralen. Ze passen perfect bij elke zomerse outfit en zijn te krijgen in super veel kleuren. Maar nog veel leuker is om het zelf te maken! Moeilijk? Nee hoor, juist hartstikke leuk om te doen.

Het liefst heb ik bij elke outfit bijpassende sieraden, maar dat wordt prijzig. Zeker de armbandjes van geweven kralen zijn vaak wat duurder, dus des te leuker om het zelf te maken!

Om te kunnen beginnen heb ik eerst wat onderzoek gedaan naar de materialen die je nodig hebt, ik had namelijk geen flauw idee. Uiteraard heb je een weefraam nodig, ik heb gekozen voor het “Beadalon Jewel Loom”. Dit weefraam is erg betaalbaar en ook nog eens makkelijk op te bergen omdat het heel plat is. Ik kocht mijn Jewel Loom bij by KaRo, mijn favoriete webshop als het gaat om sieraden maken.

beadalon-jewel-loom-falllove

Omdat by KaRo alles heeft om je perfecte Ibiza armbandjes te maken heb ik daar de rest ook meteen besteld. Weefgaren, naalden waar de kraaltjes makkelijk overheen kunnen, de kralen zelf en natuurlijk de klemmetjes en slotjes voor de afwerking. Maar je kunt ook klosjes en bedeltjes toevoegen aan je armbandje. By Karo heeft zelf een handige pagina opgezet waarop je meteen alles kunt zien dat je nodig hebt: Cursus sieraden maken – Armbandjes Weven

falllove-blog-beadalon-weefraam

De volgende dag had ik al mijn spulletjes al in huis en kon ik meteen aan de slag. Het fijne aan de Beadalon Jewel Loom is dat er ook filmpjes online staan met uitleg. Handig voor wanneer je, net als ik, niet zo goed weet hoe je moet beginnen!

falllove-blog-beadalon-weefraam-ibiza

Zelf koos ik voor 2 gekleurde draden aan de buitenkant en dunne draadjes in het midden, voor extra stevigheid, maar ook voor een leuk effect. Je zet het weefraam heel makkelijk op, de instructies zijn erg duidelijk waardoor je het (bijna) niet fout kunt doen.

Dit is een van de filmpjes die ik heb gevolgd:

Je kunt natuurlijk zelf een patroon verzinnen dat je gaat maken met de kraaltjes, maar ik vond het zelf fijn om een voorbeeld te hebben. Op Pinterest staan heel veel gave voorbeelden die je naar wens kunt aanpassen met kleuren, ik heb alvast een compleet Pinterest bord gemaakt met allerlei voorbeelden, zo kun je meteen aan de slag.

falllove-blog-ibiza-armbandjes-pinterest

Mocht je zelf ook aan de slag willen dan zou ik de Beadalon Jewel Loom echt aanraden, het is een fijn weefraam en makkelijk in gebruik. Shop je bij by KaRo voor € 25,- dan wordt je bestelling ook nog een gratis verzonden. En geloof me, aan die €25,- zit je zo met al het leuks dat zij in de shop hebben!

Geef een reactie

