Review: Chi G2 stijltang

on

Dat stijlen niet goed voor je haar is, weten we natuurlijk allemaal. Maar er zit wel heel veel verschil in stijltangen en dan voornamelijk in de “platen” van je stijltang die heet worden. Na jaren goedkope stijltangen te hebben gebruikt, vond ik het tijd worden om eens een goed merk uit te proberen. Dat is de Chi G2 geworden.

De Chi G2 stijltang staat erg goed aangeschreven in beauty-land, na veel zoeken leek dit me dan ook de beste optie. Ik heb gekozen voor een Special Edition van de stijltang, niet omdat ik deze nou veel leuker vind dan de originele versie, maar hij was goedkoper. En aangezien deze stijltang een adviesprijs heeft van 179,- euro, is elke korting mooi meegenomen!

De stijltang wordt geleverd in een mooie, stevige doos, samen met een flesje Chi Silk Fusion En, in het geval van de Limited Edition Sugar Rush, ook met een doosje haarkrijt passend bij de kleur van de stijltang. Zodra ik de stijltang uit de doos haalde viel me meteen op dat hij erg stevig aanvoelde, fijn, aangezien mijn stijltang nog wel eens uit m’n handen wil glippen. Ook is de snoer heerlijk lang, 3 meter! Perfect, dan hoef ik in elk geval niet mijn spiegel te verplaatsen.

fall-love-blog-chi-g2-stijltang-liquid-silk

Tijd om hem uit te testen. Het eerste wat ik denk bij gebruik is, de knopjes zitten echt op een heel onhandige plek. Er is hier volgens mij meer rekening gehouden met het design dan met functionaliteit aangezien de knopjes aan de binnenkant van de stijltang zitten. Grote kans op brandwonden tijdens het uitzetten! Wat wel handig is is dat de stijltang een geluidje maakt tijdens het aan- en uitzetten. De keramische platen zien er goed en glad uit en zijn binnen no-time op temperatuur.

Je kunt de stijltang in 3 standaard standen zetten, 180 graden voor dun haar, 200 graden voor normaal haar en 22o graden voor dik haar. Deze 3 standen hebben ook allemaal hun eigen schermkleur, makkelijk om te zien in welke stand hij staat. Verder kun je de Chi G2 ook handmatig instellen, elke stand tussen 80 en 220 graden met stapjes van 5 graden. Ondanks dat mijn haar in de categorie “normaal” valt, is 180 graden echt warm genoeg om mijn haar perfect stijl te krijgen. Gelukkig, want hoe minder heet, hoe beter voor je haar.

fall-love-blog-chi-g2-stijltang

In tegenstelling tot mijn eerdere stijltangen blijft mijn haar ook veel beter stijl met deze stijltang. Ik hoef het maar een keer te stijlen en dan blijft het goed zitten tot ik weer douche, ook met wind en zelfs na het slapen! Al hoewel dat slapen ook wel te maken kan hebben met mijn nieuwe, zijden hoofdkussensloop.

Al met al zou ik deze stijltang dus zeker aanbevelen, maar pas op met het uitzetten want je wil echt niet met je hand tegen een keramische plaat van 180 graden of meer komen.

Let op! Mocht je na mijn review besluiten om de Chi G2 ook te willen, let dan op voor namaak stijltangen. Zorg dat je de stijltang altijd koopt bij een officieel verkooppunt van Farouk Systems. Kom je een Chi stijltang tegen waarvan de prijs te mooi is om waar te zijn? Dan is dat waarschijnlijk ook zo en gaat het om een namaak exemplaar.

Geef een reactie

