Review: donut-maker recept

on

Degene van jullie die zelf een donutmaker hebben weten het waarschijnlijk al wel, dat recept dat in het bijbehorende boekje staat is gewoon écht niet lekker. Het smaakt naar niks. Maar nu heb ik een heel makkelijk recept voor de donutmaker gevonden dat wél heel lekker is. Lees snel verder!

CUPCAKE-DONUTS!

Na een heleboel mislukte “donutrecepten” zowel uit het bijbehorende boekje van de donutmaker als van internet was ik het beu. Er móést toch wat lekkers te maken zijn in dat ding? Ik bedoel, de vorm is zo leuk! En na veel proberen heb ik de oplossing gevonden: Cupcakemix!


Deze 2 mixen van Dr. Oetker heb ik gebruikt, maar je kunt natuurlijk iedere cupcake/muffin mix gebruiken of het helemaal zelf maken!

Ja, het kan echt waar zo simpel zijn. Natuurlijk smaken de donuts niet echt naar donuts, dat komt omdat echte donuts gefrituurd zijn, die smaak ga je nooit bereiken met iets droog bakken. Maar de vormpjes zijn natuurlijk wel gewoon heel leuk. Cupcakes in de vorm van kleine donuts.

Maak het beslag gewoon zoals op de verpakking staat en doe in elk van de donut-gaten in de donutmaker een flinke theelepel beslag, het is even een beetje proberen hoeveel precies goed is. Dan 5-7 minuutjes laten bakken en klaar zijn je eerste 6 donut-cupcakes! Uit een pak gaan ongeveer 20 mini-donuts.

donuts-op-een-stokje-recept-traktatie-fall-and-love

Ik heb de donuts daarna nog even in de chocolade gedipt en daarna in de disco spikkels voor een extra feestelijke look, maar ook zonder extra topping zijn ze gewoon heerlijk!

Geef een reactie

