Review: JUIZS ALL DAY SAPKUUR – DAG 1

on

Veel dames kennen het wel: oh help! Ik moet over een paar maanden in bikini op vakantie! Om een goede start te maken met gezonder leven, las ik veel over sapkuren. Dit leek mij wel interessant, niet alleen omdat het gezond is, maar ook omdat ik me afvraag of ik dit vol kan houden. De komende 5 dagen ga de “Juiz-s All Day Detox Sapkuur” volgen, 5 dagen dus alleen maar vloeibaar eten.

De sapjes werden op woensdagavond bevroren geleverd, de sappen van Juiz~s zijn namelijk “cold pressed”. Zelf omschrijven ze dat zo op hun website:

fallandlove-juizs-sapkuur-juizsallday

“Na het persen worden de sappen binnen 2 uur shock frozen. Dit klinkt misschien raar, maar de beste manier om levende sap langer houdbaar te maken zonder dat de smaak, vitaminen, mineralen en enzymen verloren gaan, is door het direct na het persen zo snel mogelijk naar een temperatuur van -22 graden te brengen. Hierna blijft de sap met behoud van vitaminen, mineralen en enzymen 45 dagen houdbaar.”

Als je aan je omgeving vertelt dat je een sapkuur gaat doen heeft iedereen daar wel een mening over. “Ik heb gelezen dat dat heel slecht voor je is!”, “Je kunt toch ook gewoon niet snoepen?”, “Moet JIJ afvallen dan?”, “Dan zal je wel veel hoofdpijn krijgen door het gebrek aan suiker.” etc. etc. Maar gelukkig zijn er ook veel leuke reacties van mensen die het stoer vinden dat ik het gewoon ga doen! Hoe ik het ervaar? Dat lees je de komende 5 dagen op mijn blog.

Gisteren heb ik mijn eerste sapjes op en het is me tegelijkertijd beter en minder goed bevallen dan ik had gedacht. Ik heb geen honger gehad, dat zeker niet. Maar ik moest wel erg wennen aan de smaak van de sapjes! Ik had al wel verwacht dat ik ze niet onwijs lekker zou vinden, het is bijna alleen groenten met een klein beetje fruit, maar je weet het pas als je het proeft. Het is echt heel… groen. Voeg daar nog aan toe dat ik niet van bietjes en gember houd en dan zijn sommige sapjes best een uitdaging.

fallandlove-juizs-sapkuur-beetroot

Maar, het zijn maar 5 dagen op een mensenleven en een erg goed begin voor een gezondere leefstijl dus uiteraard zet ik gewoon door! En geloof me, je wil ook écht geen sapjes overslaan. Je hebt alles nodig om het honger gevoel op afstand te houden.

Wat betreft de bijwerkingen vond ik het heel erg meevallen, zoals ik al wel verwacht had. Ik heb geen hoofdpijn gehad, geen slap gevoel, geen honger. Het enige waar je eigenlijk nooit wat over leest is je stoelgang. Nu snap ik dat dat een erg oncharmant onderwerp is, maar zeker iets om rekening mee te houden. Wat erin gaat is vloeibaar, dus wat eruit komt … (vul zelf maar in). Er wordt vaak gezegd dat je lekker bezig moet blijven tijdens je sapkuur, zodat je andere dingen aan je hoofd hebt dan honger. Maar ik zou de eerste paar dagen toch niet te ver weg gaan om even te kijken hoe je lichaam reageert op alleen maar vloeibaar voedsel.

Dag 1 heb ik dus zonder al te veel moeite prima vol gehouden! Nu kijken hoe het me de rest van de dagen vergaat.

Geef een reactie

