Review: JUIZS ALL DAY SAPKUUR – DAG 2

on

Inmiddels heb ik er 2 volle dagen van de sapkuur op zitten. Nog 3 dagen te gaan! Wordt het nu makkelijker of juist moeilijker om zo veel dagen alleen maar sapjes te drinken en niks vasts te eten?

Op dit moment heb ik dus 16 sapjes achter de kiezen, inclusief de detox waters, en ik vind ze gelukkig al een stuk beter smaken dan de eerste dag. Ook heb ik de soepjes gewoon koud gedronken in plaats van warm gemaakt en dat smaakt heel wat beter gelukkig. Ik heb gisteren ook een stuk minder de behoefte gehad om op iets te kauwen. Nog steeds heb ik geen last van verdere bijwerkingen en ook mijn toiletprobleem heeft niet opgespeeld gisteren, fijn!

Het is nog niet zo dat ik kan zeggen dat mijn huid er beter uit ziet, of dat ik zo veel meer energie heb. Maar het omgekeerde is gelukkig ook niet waar!

Op aanraden van Juizs, je krijgt elke dag een motivatie email, heb ik gisteren de documentaire “Fat, Sick & Nearly dead” gekeken. Deze docu gaat over een man, Joe Cross, met zwaar overgewicht, die met behulp van een sapkuur van 60 dagen en begin wil maken aan een gezondere levensstijl. 60 dagen! Dan denk ik dat ik goed bezig ben met mijn 5 dagen. En hij maakt het gewoon nog af ook.

Maar dat was niet het enige raakvlak. De meneer in documentaire vertelt over een aandoening die hij sinds een paar jaar heeft, waarvoor hij prednison slikt. (Hee, dat heb ik ook geslikt!) Hij krijgt namelijk een soort van vreemde blauwe plekken op zijn huid die erg pijnlijk zijn en heel erg jeuken. (Hee, dat had ik ook!) Hij heeft talloze doktoren gezien die hem allemaal niet echt konden helpen, zowel medische doktoren als in de alternatieve geneeskunde. (Hee, dat heb ik ook gedaan!) Hij legt uit dat hij bijvoorbeeld al heel veel last kan krijgen als iemand hem een hand geeft. Krijg nou wat! Die man heeft precies wat ik ook had! Bij mij kwam het alleen niet door ongezond eten en overgewicht, ik heb altijd gezond gegeten en ben juist aangekomen dóór het gebruik van Prednison, maar door stress.

Ik vind het erg tof om te zien dat je sommige ziektes gewoon helemaal kan onderdrukken door het veranderen van je levensstijl. Bij de Joe uit  “Fat, Sick & Nearly dead” blijkt maar weer hoe belangrijk het kan zijn om goed naar je lichaam te luisteren. Mijn lichaam zegt nu: “Honger!!!”, tijd voor een volgend sapje dus!

Geef een reactie

