Review: JUIZS ALL DAY SAPKUUR – DAG 3, 4 & 5

on

Vandaag was het zo ver, mijn laatste dag van de Juizs sapkuur! Hoe mijn eerste 2 dagen zijn verlopen heb je al kunnen lezen in mijn eerdere blogs. Maar hoe is het me de rest van de dagen vergaan?

Niet makkelijk! Laat ik daar mee beginnen, het werd steeds moeilijker. Dag 1 moest ik wennen aan de sapjes, dag 2 ging eigenlijk wel prima, net zo als dag 3. Maar dag 4 kreeg ik de sapjes ineens niet meer weg! Het was niet zo dat ik nou zo’n behoefte had aan vast voedsel, dat zeker niet, want de sapjes vullen goed en je hebt echt geen honger. Maar ik was ze beu. Ik vond de smaak om te beginnen al niet zo geweldig, dat was te verwachtten, met bijna alleen maar geperste groenten. Maar waar ik het eerst prima weg dronk, kreeg ik het dag 4 gewoon niet meer doorgeslikt. Geen idee waar het door kwam!

fallandlove-juizs-sapkuur-ochtend
All Day Juizs sapjes in de ochtend

Met veel pijn en moeite heb ik uiteindelijk 3 sapjes gedronken, maar door zo weinig sapjes kreeg ik weer erg veel honger. Voeg daar aan toe dat ik ook nog naar een verjaardag moest en dan ben ik toch echt wel gruwelijk trots op mezelf dat ik niet heb gezondigd! Ik ben uiteindelijk ook met honger naar bed gegaan in de hoop dat dag 5 weer beter zou gaan.

Helaas was dat niet het geval, ik kreeg de sapjes nog moeilijker weg! En nog steeds niet vanwege sap in het algemeen, geloof me, met een glas versgeperste sinaasappelsap had je me verschrikkelijk blij gemaakt, maar gewoon de smaak van deze specifieke drankjes. Ik weet niet wat er voor heeft gezorgd dat ik ze de eerste 3 dagen met gemak dronk en daarna ineens niet meer. Misschien had ik ook iets verstandiger moeten zijn en voor de eerste keer een kuur van 3 dagen moeten doen, zodat ik eraan had kunnen wennen. Maar ik ben zoals ik ben, en als ik iets doe dan wil ik het meteen zo goed mogelijk doen, dus ik ben voor de 5 dagen kuur gegaan.

fallandlove-juizs-sapkuur-middag
All Day Juizs sapjes in de middag

Vandaag heb ik zelfs maar 2 sapjes gedronken, de notenmelk en de wortelsap. Gelukkig valt het met de honger heel erg mee, maar ik ben wel blij dat het er na vanavond op zit. Ik ben nauwelijks afgevallen, maar dat ligt misschien ook aan mijn leefwijze voor de sapkuur, die was al behoorlijk gezond. Maar ik heb verder ook geen andere effecten gemerkt van de detox, zowel positief als negatief niet. Misschien betekent dat dat de detox voor mij niet zo nodig was? Ik ben al jaren vegetariër, ik eet erg veel groenten en elke dag fruit en bijna geen geraffineerde suiker. Het zou kunnen dat ik er daarom minder van merk, maar misschien ook niet. Ik ben tenslotte geen diëtiste.

Wat ik wel erg tof vind is, dat ik heb gemerkt dat ik zeker wel kan doorzetten! Zelfs als iets niet zo makkelijk gaat, kan ik erg goed doelen voor mezelf stellen en me daar aan houden, zelfs als andere mensen me proberen te verleiden met taart.

Al met al ben ik blij dat ik een keer een detox sapkuur heb gedaan, want ik wilde het al tijden proberen om te kijken of ik het zou kunnen. En wie weet merk ik na afloop van de kuur wel dat ik meer energie heb en dat mijn huid mooier wordt, misschien duurt het gewoon even. Het is voorbij, ik heb het gedaan en morgen kan ik weer lekker fruit en groenten eten op de manier die ik lekker vind!

Geef een reactie

