Van bruin naar grijs haar

on

Regelmatig wissel ik van haarkleur, van zwart naar oranje, naar paars naar rood. Allerlei kleuren heb ik al gehad en dit voorjaar wilde ik graag pastelroze haar! Maar om pastelroze te krijgen terwijl ik donkerbruin haar had was een hele reis. In deze blog laat ik je zien hoe ik van donkerbruin naar de kleur ben gegaan die ik nu heb.

Je kent de uitspraak “niks zo veranderlijk als het weer” vast wel. Nou, die mensen kende mij duidelijk nog niet! Zeker als het op haarkleuren aan komt wil ik elke week wel wat nieuws. Door de jaren heen heb ik ook al erg veel kleuren en combinaties gehad en dit voorjaar wilde ik voor roze gaan. Maar omdat mij haar in het begin donkerbruin was, was dat nog niet zo makkelijk.

Bereid je voor op een overvloed aan selfies terwijl ik je laat zien hoe ik mijn haar heb getransformeerd en met welke producten. Om sommige tussenstappen nog enigszins toonbaar te maken heb ik mijn haar tussendoor nog 1x met een kleurspoeling behandeld.

STAP 1 (WEEK 1)

De basis was dus donkerbruin, om dit eruit te krijgen heb ik eerst het deel van mijn haar dat ik lichter wilde behandeld met de haarontkleuring van Kruidvat voor donker haar. Hierna werd het een hele vieze donkeroranje kleur en aangezien ik gewoon naar mijn werk moest heb ik er een rode spoeling overheen gedaan. Tegen de tijd dat ik de 2e ontkleuring zou gaan gebruiken, was de rode kleurspoeling er al weer uit, dus dat was een mooie tussenoplossing. Voor de rode kleur heb ik Directions Rubine gebruikt.

 (Deze producten heb ik gebruikt. Sorry voor de wazige foto, ik bedacht me achteraf pas dat een blog leuk zou zijn dus niet alle foto’s zijn even goed.)


STAP 2 (WEEK 3)

Tijd voor de volgende ontkleuring. Omdat mijn haar na de Color Remover van Kruidvat veel beter voelt dan na bleken heb ik nog een sessie ontkleuring gedaan. Deze keer voor licht haar. Omdat mijn haar veel roodtinten bevatte werd het een lichtere, oranje kleur. Maar ik vond het in combinatie met bruin best te doen dus dit heb ik gewoon een week zo gelaten.


STAP 3 (WEEK 4)

Lichter dan dit wordt het met ontkleuren niet, dus tijd voor zwaar geschut, bleek! Helaas was ik me toen nog niet bewust van een geweldige kappersgroothandel die bij mij om de hoek zit, dus ik ben zo dom geweest om bleek van de drogist te gebruiken. Deze stap raad ik je dan ook zeker niet aan! Waarschijnlijk gaat het prima als je je haar gewoon wat tinten lichter wilt, maar voor echte bleek heb je kapperskwaliteit nodig en geen drogist.

Mijn haar is een stukje lichter geworden, maar ook zo verschrikkelijk dood en bros, niet doen dus.


STAP 4 (WEEK 6)

Na mijn bleek-drama met drogist bleek ben ik opzoek gegaan naar een zaak die kappersverf verkoopt. Die blijkt dus serieus een kilometer bij mij vandaan te zitten. Vanaf nu koop ik alleen nog maar haarverf bij Pro Duo, goed advies en producten die zo veel beter zijn voor je haar dan gewoon spul. Ik gebruikte de Crazy Color Bleaching Kit om mijn haar nog lichter te krijgen, de meeste dode punten heb ik eerst afgeknipt om verder splijten tegen te gaan.

Zoals je ziet is mijn haar onwijs licht geworden nu!


STAP 5 (WEEK 6)

Nu mijn haar zo licht was, vond ik het tijd om het roze te verven. Ik was tenslotte al weken bezig om tot het goed resultaat te komen. Met de Crazy Color Candy Floss ben ik aan de slag gegaan, een fijne verf die erg lekker ruikt. Jammer genoeg bleek mijn haar nog steeds niet licht genoeg dus de verf pakte (bijna) niet. Het resultaat? Een viezige, net-geen-roze kleur.

Dit was zeker niet wat ik wilde, m’n hoofd is nog rozer dan mijn haar! Gelukkig spoelde deze kleur (omdat hij niet goed pakte vanwege de te donkere ondergrond) er binnen 3 wasbeurten weer uit. Maar wat nu? Nu was ik weer blond en dat wil ik zeker niet. Terug naar bruin wilde ik ook echt niet omdat ik dan al deze moeite voor niets zou hebben gedaan.


STAP 6 (WEEK 8)

Ik besloot mijn haar even 2 weken rust te geven, zo min mogelijk wassen en zeker niet meer verven. Mijn haar voelde na deze 2 weken al weer een stuk beter aan, maar het was nog steeds blond en verder blonderen wilde ik echt niet meer. Toen dacht ik ineens aan mijn Pinterest board, daar heb ik zo veel inspiratie op staan, daar moet toch wat tussen zitten dat ik wél kan doen met mijn blonde haar… Grijs!

Helemaal hip, Granny Hair. Ik ben meteen naar Pro Duo gegaan om verf te halen om mijn haar grijs te verven. Ik heb uiteindelijk Schwarzkopf Igora Silverwhite gebruikt met een 1.9% peroxide mengsel. En ik moet zeggen, ik ben onwijs mega blij met het resultaat!

 

Het fijne van deze verf is, dat het zelfs met zo’n laag peroxide percentage, mijn uitgroei meteen meeneemt. Ideaal, ik hoef dus niet eerst te bleken en daarna te verven in het vervolg.


Zoals je ziet heeft het flink wat tijd (en geld) gekost om mijn haar naar deze kleur te krijgen. Ik weet niet of het uiteindelijk goedkoper was dan bij de kapper, maar toch vind ik het heel tof dat ik het gewoon zelf gedaan heb. De volgende keer zou ik alleen na de ontkleuring van de Kruidvat (dat is gewoon echt een wondermiddel) meteen naar de kappersgroothandel gaan voor goede producten.

Geef een reactie

