VOORNEMENS 1#: GEMOTIVEERD BLIJVEN OM AF TE VALLEN

Gemotiveerd blijven om af te vallen na de eerste paar weken is bij mij vaak best lastig, daarom pak ik elke tip aan die ik maar kan vinden. Mijn doel is er namelijk niet zo maar eentje die je in een paar weken haalt, dat duurt wel even. Benieuwd wat dat doel is en wat een van de dingen is die ik doe om gemotiveerd te blijven? Lees dan verder!

Oke, dit vind ik best wel spannend, ik ga jullie niet vertellen hoe veel ik weeg en waar ik naar toe wil. Misschien doe ik dat achteraf wel, maar nu ben ik daar nog niet klaar voor. Wel ga ik mijn doel voor dit jaar met jullie delen…

Ik wil namelijk voor mijn bruiloft (en het liefst eerder natuurlijk) 11,5 kg afvallen!

Zo, dat is eruit. Ik vind het best wel een flink getal, maar ik keek eens terug naar foto’s van mezelf en het moment dat ik echt lekker in mijn vel zat, is 11,5 kg geleden. Nu kan ik heel lang gaan bedenken hoe ik het überhaupt zo ver heb laten komen, of ik kan er gewoon wat aan gaan doen!

GEZOND ETEN

fall-and-love-blog-gezond-eten-afvallen

Direct in het nieuwe jaar ben ik gezond gaan eten, ook al was er nog zo veel lekkers in huis van kerst, want anders is er altijd wel een excuus. 3 gezonde maaltijden per dag, veel water en groene thee en tussendoor ’s ochtends fruit en ’s middags een stuk komkommer. Mocht je het leuk vinden, ik deel elke week mijn gezonde weekmenu op mijn blog! Ook ben ik compleet gestopt met alcohol drinken, want eerlijk gezegd gingen er nog best wel wat biertjes doorheen in het weekend.

SPORTEN

fall-and-love-blog-gezond-eten-afvallen-sporten

En natuurlijk sporten! Ik heb een crosstrainer thuis en we hebben een XBOX one met Kinect, dus ook Zumba kan ik makkelijk thuis doen. 3x per week ga ik sporten, ik heb er zelfs een ruimte voor vrij gemaakt in huis, als die klaar is laat ik hem aan jullie zien. Maar dat is het makkelijke deel, we zijn pas in week 1 en er zijn nog heel wat weken te gaan. Daarom zocht ik wat motivatie tips en deze ga ik vandaag met jullie delen.


NUMMER 1

Heb een duidelijk (haalbaar) doel en maak dat openbaar. Precies wat ik nu dus met jullie doe, maar je kunt het natuurlijk ook gewoon met je familie en/of vrienden delen. Als je je doel met mensen deelt, dan wordt het echter en heb je voor jezelf een extra steuntje in de rug. Voor mij werkt dat in elk geval wel zo, als ik zeg dat ik iets ga doen, dan wil ik dat ook echt waar maken!


NUMMER 2

Beloon jezelf! Spreek met jezelf af dat je jezelf mag belonen als je je doel hebt gehaald. Is je doel nog ver weg? Hak het dan in kleine stukjes en beloon jezelf bij elke stap. Zo heb je iets extra’s om naar uit te kijken, behalve lekker in je vel zitten.

Waarschijnlijk is het onnodig om te zeggen, maar beloon jezelf niet met (ongezond) eten, op die manier blijf je op een verkeerde manier met voedsel bezig.


NUMMER 3

Motiveer jezelf! We kijken met z’n allen gemiddeld meer dan 221 keer per dag op onze telefoon. Wat is dan een betere plek om je motivatie weg te zetten dan op de achtergrond van je telefoon? Zo word je er heel de dag aan herinnerd. Zorg wel dat je je achtergrondje elke weer verandert, anders raak je er aan gewend en zie je het niet meer.


En bij de laatste tip ga ik jullie helpen. Elke week ontwerp ik een telefoonachtergrond met motiverende tekst die je op mijn blog kunt downloaden. Vervang deze ook echt elke week, zodat je hem blijft lezen elke keer dat je op je telefoon kijkt. Dit is de download voor week 2!

Web

Hebben jullie nog goede tips? Dan hoor ik die uiteraard heel graag. En vergeet niet om regelmatig terug te komen voor een nieuw weekmenu en een nieuwe download!

Geef een reactie

