Weekmenu: week 1 2016

on

In februari besloot ik 12 kg te willen afvallen, 12 kg die er door medicijngebruik aan zijn gekomen, maar er uiteraard niet zomaar meer af willen. Na wat ongezonde weekendjes (ik geef Carnaval de schuld) vind ik het tijd geworden om de draad weer op te pakken! En als ik dan toch bezig ben met het zoeken van lekkere, gezonde, vegetarische recepten, dan kan ik deze net zo goed met jullie delen toch?

Mijn doel is best ambitieus, voor mijn vakantie half mei wil ik graag 12 kg afgevallen zijn. Gelukkig is er inmiddels al 5 kg vanaf, dus ik ben goed op weg. Maar ik hou heel erg veel van lekker eten, daarom moeten de recepten voor mij gezond zijn, maar niet smakeloos en zeker niet eentonig! Om jullie al het werk te besparen dat ik steek in het zoeken van lekkere, vegetarische recepten zal ik hier wekelijks de recepten plaatsen met een link naar de website waar ze vandaan komen.

Er zullen zowel ontbijtrecepten als recepten voor de lunch en het diner voorbij komen. Niet altijd van allemaal 7 want veel smoothies zijn voor 2 dagen en ik kook vaak ook wat meer zodat ik een recept voor het diner de volgende dag mee kan nemen naar mijn werk als lunch. Maar deze week menu’s zullen zeker een goede basis van inspiratie zijn als je, net als ik, gezond de zomer in wilt!

ONTBIJT

De heerlijke Sunshine Smoothie van Sally’s Baking Addiction


Een heerlijk gezonde Superfood Power Smoothie, ook van Sally’s Baking Addiction


En dit is toch echt wel een van mijn favoriete, de Skinny Strawberry Banana Milkshake, ook van Sally’s Baking Addiction (waarom moeilijk doen als het makkelijk kan!)

LUNCH


Als lunch eet ik deze week 2 keer de “The Stuffed Ranchero“. Een zachte, zoete aardappel met een heerlijke mix van bonen en groenten.


En ook 2x deze lekkere Black Bean Burrito Bowl, omdat ik gewoon erg veel van eten met een Mexicaans tintje houd.

De rest van mijn lunches worden waarschijnlijk leftovers van het diner met eventueel wat salade erbij. Heerlijk!

DINER


Ik hou van pompoen en van ovenrecepten, want dan hoef ik zelf niet zo veel te doen, dus dit recept is perfect! Lekker gevulde pompoen met andijvie.


Dit recept heb ik de laatste paar weken al een paar keer gegeten, want man, wat is dit lekker zeg! Cauliflower Fried Rice, klinkt misschien raar, maar echt het proberen waard.


Dit wordt een recept voor 2 dagen en natuurlijk met vega gehakt: Rösti ovenschotel met gehakt.


Een heerlijk recept met quinoa, Quinoa salade met broccoli. En als je, net als ik, wat te enthousiast bent geweest met de cayennepeper dan werkt een beetje appelazijn heel goed om de smaak te neutraliseren.


Nog een recept voor 2 dagen, Courgette lasagne! Maar als ik dit zo zie, dan is dat helemaal niet erg om 2x te eten.


Ik hoop dat jullie wat lekkere inspiratie kunnen halen uit mijn weekmenu, laat het me vooral weten als je een of meerdere recepten probeert!

Geef een reactie

