Weekmenu: week 1 2017

Net als een groot deel van Nederland begin ik vandaag weer met gezond eten na een erg ongezonde maand. Maar dit jaar heb ik een bijzondere reden, in oktober ga ik namelijk trouwen! Genoeg motivatie dus. En om het jullie makkelijker te maken, deel ik elke week mijn gezonde weekmenu met jullie!

ONTBIJT

Voor het ontbijt doe ik niet te moeilijk, elke dag een smoothie met amandelmelk, fruit en groenten zoals spinazie of boerenkool. Afhankelijk van de producten die in de aanbieding zijn, om het nog een beetje betaalbaar te houden. Mocht je ideeën zoeken voor lekkere, gezonde smoothies, volg dan mijn Pinterest smoothie board!


LUNCH

Ook voor lunch doe ik niet te moeilijk, naast m’n werk heb ik al genoeg te doen, dus ik heb geen zin om elke avond nog uren in de keuken te staan om mijn ontbijt en lunch te maken. Daarom kook ik in het weekend een flinke portie quinoa en maak ik daar elke dag een snelle salade mee. Bijvoorbeeld met avocado, komkommer en wortel, met spinazie en geitenkaas of gewoon left-over groenten van de avond ervoor. Niet te moeilijk, maar wel heel lekker!


DINER

Voor diner heb ik wel specifieke, gezonde recepten uitgezocht, want ik weet van mezelf dat ik makkelijker de dag door kom als ik weet dat er ’s avonds iets lekkers op het menu staat!

MAANDAG: CAULIFLOWER FRIED RICE

Een gezond recept met bloemkool in plaats van rijst met allerlei groenten en cashewnoten. Omdat ik bloemkoolrijst maken altijd best veel werk vind, maak ik dit recept voor 2 dagen, dus later in de week eten we dit nog een keer. Klik hier voor het recept.

DINSDAG: AVOCADO BEAN WRAP

Een lekkere volkoren wrap met avocado, bonen, sla, tomaat en komkommer. Heerlijk licht en snel, want op dinsdag sport ik, dus dan moet het niet te zwaar vallen. Klik hier voor het recept.

WOENSDAG: CAULIFLOWER FRIED RICE

(Zie maandag voor recept.)

DONDERDAG: SPAGHETTI MET GROENE GROENTEN

Volkoren pasta met snijbiet (maar ik gebruik spinazie) en een gebakken eitje, lekker en gezond! Klik hier voor het recept.

VRIJDAG: GNOCCHI MET BONEN

Altijd lekker, gnocchi met heel veel verschillende groenten. Een maaltijd die goed vult. Klik hier voor het recept.

ZATERDAG: GEROOSTERDE QUINOA MET SAVOIE KOOL

Lekker en makkelijk voor op zaterdag met geroosterde quinoa en savoie kool! Klik hier voor het recept.

ZONDAG: LEFTOVER DAG!

Op zondag maak ik een recept met groenten en producten die nog over zijn. Meestal hou ik van alles wel iets over, een paar paprika’s, een courgette, perfect voor kliekjes-recepten voor in een wrap of met couscous. Zo weet je zeker dat je niets verspilt!


Hopelijk inspireer ik jullie met mijn weekmenu. Als jullie nog super gezonde (vegetarische) recepten kennen, laat dan vooral een comment achter!

Geef een reactie

