Weekmenu: week 2 2016

on

Het is weer tijd voor een nieuw weekmenu. Een aantal lekkere recepten voor ontbijt, lunch en diner én een heerlijke recept voor scones, perfect voor Pasen! Zin om geïnspireerd te worden? Lees dan mee.

Vorige keer vertelde ik jullie over mijn doel, voor mijn vakantie half mei wil ik graag 12 kg afgevallen zijn. Inmiddels is er al 6,5 kg af! Dat wil ik graag zo volhouden, daarom heb ik een aantal heerlijke, (voornamelijk) gezonde, vegetarische recepten uitgezocht die ik deze week ga maken.

Er zullen zowel ontbijtrecepten als recepten voor de lunch en het diner voorbij komen. Niet altijd van allemaal 7 want veel smoothies zijn voor 2 dagen en ik kook vaak ook wat meer zodat ik een recept voor het diner de volgende dag mee kan nemen naar mijn werk als lunch. Maar deze week menu’s zullen zeker een goede basis van inspiratie zijn als je, net als ik, gezond de zomer in wilt!

ONTBIJT

Een heerlijk gezonde Superfood Power Smoothie, van Sally’s Baking Addiction


En een heerlijke Detox Smoothie, ook van Sally’s Baking Addiction (waarom moeilijk doen als het makkelijk kan!)

LUNCH


Als lunch eet ik deze week 3 keer gekoelde avocado soep. Ik heb maar 1 theelepel zure room gebruikt om het recept gezonder te houden en natuurlijk eet ik er ook geen chips bij.


En ook 2x deze lekkere Skinny Broccoli Cheddar soep, maar dan met gewone 30+ kaas.

De rest van mijn lunches worden waarschijnlijk leftovers van het diner met eventueel wat salade erbij. Heerlijk!

DINER


Super lekkere, geroosterde aardappeltjes uit de oven van Rasa Malaysia (ik heb véél minder boter gebruikt) samen met gegrilde groene asperges.


Gezond en snel, deze knoflook paddenstoelen met paksoi, ook van Rasa Malaysia. Serveer er rijst bij om er een volwaardige maaltijd van te maken.


Dit wordt een recept voor 2 of misschien wel 3 dagen: Quinoa enchilada casserole van Damn Delicious.

Dit heerlijke recept voor gevulde courgette komt van Uit Pauline’s Keuken.

Nog een receptje van Sally’s Baking Addiction, een Crustless Veggie Quiche.

PAASBRUNCH

En als laatste een heerlijk recept voor de Paasbrunch (of gewoon voor een ander moment). Deze goddelijke Crumbliest scones van Jamie Oliver. Echt de beste scones die ik ook geproefd heb!


Ik hoop dat jullie wat lekkere inspiratie kunnen halen uit mijn weekmenu, laat het me vooral weten als je een of meerdere recepten probeert!

Geef een reactie

