Weekmenu: week 2 2017

En, is het vorige week gelukt om gezond te doen? Bij mij gelukkig wel, ondanks dat ik het eerste deel van de week ziek was heb ik niet gezondigd en ik heb het nog gered om 2x te sporten, deze week moet dat 3x worden. En natuurlijk heb ik ook voor de nieuwe week een nieuw, gezond, vegetarisch weekmenu samengesteld.

ONTBIJT

Afgelopen week merkte ik dat ik aan alleen een smoothie voor ontbijt niet genoeg heb, zeker niet als ik die dag ook nog sport. Daarom ga ik deze week over op recepten met havermout! Met verschillende kruiden en fruitsoorten kun je elke dag een lekkere variatie maken. Kijk voor ideeen voor lekkere, gezonde havermoutrecepten op mijn Pinterest Oatmeal board!

Hou je niet van havermout of heb jij wel genoeg aan een gezonde smoothie? Kijk dan op mijn Pinterest Smoothie board voor inspiratie!


LUNCH

Voor de lunch blijf ik deze week, net als vorige week, lekkere salades met quinoa en leftovers van de avondmaaltijd. Dat is me vorige week goed bevallen en op die manier hoef ik geen kliekjes weg te gooien!

Eet je liever wat anders? Neem dan een kijkje op mijn Pinterest board “Healthy lunch under 300 calories” voor allerlei super gezonde lunchrecepten!


DINER

Voor diner heb ik wel specifieke, gezonde recepten uitgezocht, want ik weet van mezelf dat ik makkelijker de dag door kom als ik weet dat er ’s avonds iets lekkers op het menu staat!

MAANDAG: ZWARTE-BONENSTOOF MET FETA

Zeg nou zelf, dit gerecht ziet er toch hartstikke lekker uit? Het is een variatie op chilli con carne, maar dan sin carne met veel meer verse groenten! Klik hier voor het recept.

DINSDAG: SKINNY CHILI STUFFED POTATO

Een lekkere, gevulde aardappel met allerlei groenten uit de oven. Geen zoete aardappel, maar gewoon lekker een ouderwetse normale aardappel. In plaats van gehakt gebruik ik vegetarisch gehakt natuurlijk, maar je kunt het ook gewoon weg laten en extra bonen toevoegen. Klik hier voor het recept.

WOENSDAG: ZWARTE BONEN-SPINAZIE QUESADILLA 

Het klinkt saai, 3 recepten met bonen achter elkaar, maar ik beloof je dat elk recept heel anders zal smaken, in dit gerecht zitten namelijk veel meer paddenstoelen dan bonen. Klik hier voor het recept.

DONDERDAG: MAROKAANSE KIKKERERWTEN COUSCOUS

Een lekkere couscous salade met kikkererwten, wortel en boerenkool. Gezond, snel en het ziet er heerlijk uit! Klik hier voor het recept.

VRIJDAG: ZUCCHINI PIZZA CASSEROLE

Ik heb dit recept nog nooit gemaakt, maar het klinkt als een heerlijk recept om het weekend mee te beginnen. Voor mij wel zonder pepperoni, dus ik hoop dat er dan nog genoeg smaak aan zit. Klik hier voor het recept.

ZATERDAG & ZONDAG: LEFT-OVERS

In het weekend maak ik recepten met groenten en producten die nog over zijn. Meestal hou ik van alles wel iets over, een paar paprika’s, een courgette, perfect voor kliekjes-recepten voor in een wrap of met couscous. Zo weet je zeker dat je niets verspilt!


Hopelijk inspireer ik jullie met mijn weekmenu, wil je een recept liever niet maken? Kijk dan op mijn Pinterest board Healthy Dinner under 500 calories voor meer gezonde recepten. Als jullie nog super gezonde (vegetarische) recepten kennen, laat dan vooral een comment achter!

Geef een reactie

