Weekmenu: week 3 2016

on

Het is weer tijd voor een nieuw weekmenu. Een aantal lekkere recepten voor ontbijt, lunch en diner. Een lekker gevarieerd menu. Zin om geïnspireerd te worden? Lees dan mee.

Ook deze week heb ik weer een lekker weekmenu samengesteld met een aantal heerlijke, (voornamelijk) gezonde, vegetarische recepten die ik deze week ga maken. Van ontbijt-smoothies tot salades voor de lunch en allerlei recepten voor het diner.

Niet van alle recepten heb ik er 7, want veel smoothies zijn voor 2 dagen en ik kook vaak ook wat meer zodat ik een recept voor het diner de volgende dag mee kan nemen naar mijn werk als lunch. Maar deze week menu’s zullen zeker een goede basis van inspiratie zijn als je, net als ik, gezond de zomer in wilt!

ONTBIJT

Een heerlijk gezonde kiwi, banaan, yoghurtsmoothie van Smulweb.


En een lekkere smoothie met avocado, banaan en appel van Voedzaam en Snel.

LUNCH


Als lunch eet ik deze week deze heerlijke ei-avocado salade (zonder bacon) op speltcrackers, naar recept van DietHood.


En ook deze lekkere, frisse komkommersalade van Natascha’s Kitchen. In plaats van zure room gebruik ik griekse yoghurt.

De rest van mijn lunches worden waarschijnlijk leftovers van het diner met eventueel wat salade erbij. Heerlijk!

DINER


Super lekkere, gevuld paprika’s met quinoa uit de oven van Damn Delicious.


Een lekker receptje van Sally’s Baking Addiction, een Crustless Veggie Quiche.

Dit wordt een recept voor 2 of misschien wel 3 dagen: Quick and Easy Veggie Chili van Greatist.

En als laatste ietsje minder gezond, maar wel erg leuk en lekker om een keertje zelf te maken, Vegetarian Spring Rolls van Revis Foodography.

 SNACK


Omdat we deze week een dagje naar de Efteling gaan, ga ik ook een lekkere, gezonde snack maken om mee te nemen. Heerlijke havermoutmuffins met appelmoes en walnoten van Dine and Dish.


Ik hoop dat jullie wat lekkere inspiratie kunnen halen uit mijn weekmenu, laat het me vooral weten als je een of meerdere recepten probeert!

Geef een reactie

