Weekmenu: week 3 2017

Wauw, wat gaat het toch snel! We zijn al weer bij week 3 van het nieuwe jaar, echt, voor we het weten is het al weer voorjaar. Het begin van een nieuwe week, dus ik heb weer een nieuw gezond weekmenu voor jullie (en mij) samen gesteld.

ONTBIJT

Daar gaan we weer met het ontbijt, zoals jullie inmiddels wel weten hou ik van makkelijk. En na een week smoothies en een week havermout ga ik deze week nóg simpeler doen. Soja yoghurt met fruit en muesli. Weer eens wat anders en ook genoeg mee te variëren.


LUNCH

Voor de lunch blijf ik deze week, net als vorige weken, lekkere salades met quinoa en leftovers van de avondmaaltijd. Dat verveelt nog steeds niet en op die manier hoef ik geen kliekjes weg te gooien!

Eet je liever wat anders? Neem dan een kijkje op mijn Pinterest board “Healthy lunch under 300 calories” voor allerlei super gezonde lunchrecepten!


DINER

Voor diner heb ik wel specifieke, gezonde recepten uitgezocht, want ik weet van mezelf dat ik makkelijker de dag door kom als ik weet dat er ’s avonds iets lekkers op het menu staat!

MAANDAG: VOLKOREN PASTA MET BOERENKOOLPESTO

Ik heb nog nooit boerenkoolpesto gemaakt, maar het klinkt heel lekker en gezond! Klik hier voor het recept.

DINSDAG: ZUCHINNI FRITTERS

Ik weet niet precies wat de vertaling hiervan is, maar het ziet er echt onwijs lekker uit en bevat heel veel groenten. Klik hier voor het recept.

WOENSDAG: RATATOUILLE 

Een traditioneel Frans recept dat perfect past een in gezond dieet, alleen maar groenten, jummie! Klik hier voor het recept.

DONDERDAG: PAKSOI MET PADDENSTOELEN

Een makkelijk recept met gezonde groenten dat binnen no-time op tafel staat. Met wat zilvervliesrijst of quinoa maak je dit recept helemaal af. Klik hier voor het recept.

VRIJDAG: QUINOA BURGERS

Het recept is alleen voor de burgers, maar met een flinke berg sla in een pitabroodje maak je er makkelijk een complete maaltijd van! Klik hier voor het recept.

ZATERDAG & ZONDAG: LEFT-OVERS

In het weekend maak ik recepten met groenten en producten die nog over zijn. Meestal hou ik van alles wel iets over, een paar paprika’s, een courgette, perfect voor kliekjes-recepten voor in een wrap of met couscous. Zo weet je zeker dat je niets verspilt!


Hopelijk inspireer ik jullie met mijn weekmenu, wil je een recept liever niet maken? Kijk dan op mijn Pinterest board Healthy food voor meer gezonde recepten. Als jullie nog super gezonde (vegetarische) recepten kennen, laat dan vooral een comment achter!

Geef een reactie

