Weekmenu: week 4 2017

Hoppa, toen was het al weer week 4 van het nieuwe jaar, echt, voor we het weten is het al weer voorjaar. Het begin van een nieuwe week, dus ik heb weer een nieuw gezond weekmenu voor jullie (en mij) samen gesteld.

ONTBIJT

Omdat ik nu al weet dat deze week heel vol gaat zijn en dat ik weinig tijd heb om te sporten, wordt het een smoothie week! Normaal als ik veel sport is dat te weinig, maar voor zo’n week als nu is het perfect. Je vindt allerlei lekkere, gezonde smoothies op mijn Pinterest board.


LUNCH

Voor de lunch blijf ik deze week, net als vorige weken, lekkere salades met quinoa, boerenkool en leftovers van de avondmaaltijd. Dat verveelt nog steeds niet en op die manier hoef ik geen kliekjes weg te gooien!

Eet je liever wat anders? Neem dan een kijkje op mijn Pinterest board “Healthy lunch under 300 calories” voor allerlei super gezonde lunchrecepten!


DINER

Voor diner heb ik wel specifieke, gezonde recepten uitgezocht, want ik weet van mezelf dat ik makkelijker de dag door kom als ik weet dat er ’s avonds iets lekkers op het menu staat!

MAANDAG: ZWARTE-BONENSTOOF MET FETA

Lekker, makkelijk en veel groenten! Klik hier voor het recept.

DINSDAG: KIP-AVOCADO WRAPS

Dit ziet er zo lekker uit! In plaats van kip gebruik ik kikkererwten en ik doe er wat extra groen tussen zoals boerenkool of sla. Klik hier voor het recept.

WOENSDAG: AZIATISCHE QUINOA SALADE 

Hoe kleurrijk is dit gerecht? Wauw! Een lekkere, Aziatische quinoa salade met rode kool en wortel. Klik hier voor het recept.

DONDERDAG: WARME LINZEN MET HALOUMI

Heb je wel eens haloumi gegeten? Een super lekkere, vaste kaas die je perfect kunt grillen. In combinatie met linzen en venkel een gezonde salade. Klik hier voor het recept.

VRIJDAG: QUINOA BURGERS

Het recept is alleen voor de burgers, maar met een flinke berg sla in een pitabroodje maak je er makkelijk een complete maaltijd van! Klik hier voor het recept.

ZATERDAG & ZONDAG: LEFT-OVERS

In het weekend maak ik recepten met groenten en producten die nog over zijn. Meestal hou ik van alles wel iets over, een paar paprika’s, een courgette, perfect voor kliedjes-recepten voor in een wrap of met couscous. Zo weet je zeker dat je niets verspilt!


Hopelijk inspireer ik jullie met mijn weekmenu, wil je een recept liever niet maken? Kijk dan op mijn Pinterest board Healthy food voor meer gezonde recepten. Als jullie nog super gezonde (vegetarische) recepten kennen, laat dan vooral een comment achter!

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s