Weekmenu: week 10 2017

Het was even rustig met mijn weekmenu’s, ik had geen zin om volgens een menu te koken. Het begin van een nieuwe maand, dus ik heb weer een nieuw gezond weekmenu voor jullie (en mij) samen gesteld.

ONTBIJT

Helaas schiet het nog niet echt op met afvallen, natuurlijk helpen alle verjaardagen, feestjes en carnaval niet echt mee. Maar deze week ga ik wat strenger zijn voor mezelf. Smoothies als ontbijt, lekker licht en gezond. Je vindt allerlei lekkere smoothie recepten op mijn Pinterest board.

healthy-strawberry-smoothie-with-almond-milk-and-oats


LUNCH

Voor de lunch blijf ik deze week, net als vorige weken, lekkere salades met quinoa, boerenkool en leftovers van de avondmaaltijd. Maar voor wat variatie heb ik voor deze week ook een lekkere gazpacho op het menu staan!

GAZPACHO

Gezond en super makkelijk te maken! Klik hier voor het recept.

Pittige_gazpacho__ 047

Eet je liever wat anders? Neem dan een kijkje op mijn Pinterest board “Healthy lunch under 300 calories” voor allerlei super gezonde lunchrecepten!


DINER

Voor diner heb ik wel specifieke, gezonde recepten uitgezocht, want ik weet van mezelf dat ik makkelijker de dag door kom als ik weet dat er ’s avonds iets lekkers op het menu staat!

MAANDAG: FRENCH UNION ZOODLE BAKE

Lekker, makkelijk en alleen maar groenten! Klik hier voor het recept.

french-onion-zoodle-bake-www-climbinggriermountain-com_-600x900

DINSDAG: KIP-AVOCADO WRAPS

Dit ziet er zo lekker uit! In plaats van kip gebruik ik kikkererwten en ik doe er wat extra groen tussen zoals boerenkool of sla. Klik hier voor het recept.

WOENSDAG: STIRFRY CABBAGE 

Lekker makkelijk, ik voeg voor een extra vullend gevoel nog wat Vega gehakt toe, maar je kunt het recept ook afmaken met rijst of quinoa. Klik hier voor het recept.

spicy-cabbage-chilli-stir-fry-3434

DONDERDAG: HAMBURGER TZATZIKI

Een lekkere, gezonde hamburger met genoeg groenten. Uiteraard vervang ik de hamburger door een vegaburger. Klik hier voor het recept.

img_008830_890x594_jpg

VRIJDAG: SWEET POTATOE BLACKBEAN SALAD

Een lekkere maaltijd salade die je ook prima als lunch kunt eten! Klik hier voor het recept.

sweetpotatoandblackbeanquinoabowls1

ZATERDAG: PALEO RAVIOLI

Super gezond, deze ravioli zonder pasta maar met courgette. Klik hier voor het recept!

img_5671

ZONDAG: LEFT-OVERS

In het weekend maak vaak ik recepten met groenten en producten die nog over zijn. Meestal hou ik van alles wel iets over, een paar paprika’s, een courgette, perfect voor kliekjes-recepten voor in een wrap of met couscous. Zo weet je zeker dat je niets verspilt!


Hopelijk inspireer ik jullie met mijn weekmenu, wil je een recept liever niet maken? Kijk dan op mijn Pinterest board Healthy food voor meer gezonde recepten. Als jullie nog super gezonde (vegetarische) recepten kennen, laat dan vooral een comment achter!

Geef een reactie

