Spontaan weekendje Albufeira

on

Een spontaan weekendje naar Albufeira, Portugal, dat was onze weekend invulling afgelopen weekend. Hoe dat zo kwam lees je hier.

Afgelopen weekend was het eerste weekend in 2 jaar dat we echt helemaal niets te doen hadden. Dus een perfect moment voor een weekendje weg, Brugge of Lille bijvoorbeeld. Maar we hadden nog geen zin om iets te boeken, dat zouden we last-minute wel doen en achteraf ben ik daar heel blij mee! Hoe dichter we bij het weekend kwamen, hoe slechter de weersvoorspelling werd en een weekend in een mooie stad in de regen is toch niet zo leuk als met mooi weer.

Dag, saai grijs Nederland!

Maar toen kwam het dilemma, wat gaan we nu doen? Voor mij was het duidelijk, ik wilde naar de zon! Ook al was het maar voor een weekendje, maar vriendlief was daar iets minder zeker van. Dus ik ging op zoek naar een leuke, zonnige bestemming! Het maakte niet zo veel uit waar naartoe, als het er maar droog en mooi was en als we er voordelig naartoe konden. Want hoe veel zin ik er ook in had, het moet geen klauwen vol geld gaan kosten, het was tenslotte maar een weekendje. Maar het lastige was, dat we eigenlijk te kortdag wilden boeken voor een last-minute. Een dag van te voren een reis boeken blijkt toch lastig, zelfs super-last-minute reizen zijn meestal maar tot een paar dagen voor vertrek te boeken, dus er viel al heel veel af.

Na veel pagina’s en website af te struinen naar leuke aanbiedingen kwam ik bij Primaverareizen.nl, een reisorganisatie die alleen maar reizen naar Portugal organiseert. In Portugal zou het mooi weer worden in het weekend had ik al gezien én je kon hier tot een dag voor vertrek gewoon nog je reis boeken, ideaal. We vonden al snel een geweldige aanbieding op de site, vlucht, transfer en appartement in het centrum, 4 dagen/3 nachten voor € 170,- per persoon!

En zo zat ik vrijdagochtend nog op mijn werk en vrijdagavond aan het diner in Albufeira!

Strawberry Champagne Sangria, een geweldige uitvinding bij Flavours Albufeira.
Een heerlijke vegetarische stoofpot bij Stews & More

Het appartement was heel schoon en groot en het lag op een mooie plek, precies tussen de 2 centra van de stad in.

Het uitzicht vanuit ons appartement!

Het weer was inderdaad geweldig, ik ben zelfs een beetje verbrand en het eten en drinken was er lekker goedkoop. Zo denk ik dat we in totaal niet eens duurder uit waren dan wanneer we een weekendje naar België waren gegaan, maar het voelde wel echt veel meer als een vakantie.

Het was echt één van de leukste spontane dingen die we ooit hebben gedaan en na deze mini-vakantie ben ik weer helemaal opgeladen.

Geef een reactie

