Marmaris Turkije

on

In mei 2017 ben ik samen met mijn vriend op vakantie gegaan naar Turkije. En tegen alle verwachtingen in, het is toch een beetje onrustig daar, hebben we één van de meest relaxte en goedverzorgde vakanties ooit gehad!

De vlucht was niet veel bijzonders, gewoon een klein vliegtuig en zonder problemen of vertragingen kwamen we aan in Turkije op het vliegveld Dalaman. Daarna werden we met bussen naar onze vakantiebestemming gebracht. In ons geval was dat Hotel Elegance in Marmaris. Omdat het ruim een uur rijden was stopten we tussendoor, zodat de rokers konden roken en de rest van ons even onze benen konden strekken, bij een heel leuk klein winkelcentrumpje.

Aangekomen in het hotel kregen we meteen een kamerupgrade waardoor we van een gewone kamer ineens op de Executive Floor terecht kwamen. Grotere, luxere kamers, een heerlijke stortdouche en naast ons balkon ook nog eens een gigantisch dakterras! Dat was een heerlijk begin van ons weekje.

Hotel Elegance is echt een van de mooiste hotels aan de boulevard. Schoon, netjes, vriendelijk personeel en heerlijk eten. Het hotel is mooi aangekleed en ondanks dat het direct aan de boulevard ligt, is er een mooie scheiding gemaakt met bartafels en palmbomen zodat niet iedereen zomaar binnen kan lopen.

Er zijn 2 zwembaden bij het hotel, één Silence Pool aan de zijkant van het hotel en één zwembad waar heel de dag door muziek gedraaid wordt aan de kant van de boulevard. Bij dit zwembad zit ook een bar waar je allerlei drankjes kunt bestellen.

Aan de andere kant van de boulevard is direct het strand en Hotel Elegance heeft daar een prachtige pier gebouwd met veel ligbedden om heerlijk te kunnen relaxen in de zon of een (e-)boek te lezen terwijl je geniet van een drankje.

Cocktails zijn niet inbegrepen bij het All Inclusive tarief, maar blijkbaar is een Pina Colada geen cocktail hier, haha!

Elke avond van onze vakantie was er ’s avonds om 22.00 uur een show, heel gevarieerd. Van traditioneel Turkse dansen tot illusionisten en “strong men”. Je hoefde je na het diner zeker niet te vervelen!

Vanaf het hotel is het een half uurtje lopen over de boulevard naar het centrum van Marmaris. Prima te doen als je een dagje zin hebt om iets te doen in plaats van lekker op je ligbedje te liggen. De route naar het centrum is mooi aangekleed en er zijn heel veel barretjes aan de boulevard waar je altijd even kunt stoppen als het je te warm wordt.

De bar waar wij een paar keer hebben gezeten was “Talk of the Town”, een hele hippe bar waar je ook waterpijp kunt roken. De bediening is echt onwijs vriendelijk, ze zijn zelfs met ons mee gegaan toen wij aangaven ook een waterpijp te willen kopen! Zoals alle bars heeft ook deze bar een prachtig uitzicht over de zee. En een leuk extraatje, ze hebben 2 beach-bunnies! Dat zijn dus 2 konijntjes die los lopen op het strand (ze hebben ook een hok voor schaduw, water en eten) die bij TOTT horen.

Helaas hebben we 2 dagen wat minder weer gehad terwijl we er waren. Op één van die dagen hebben we zelf een excursie gepland. We zijn met de bus van Marmaris naar Dalyan gegaan om daar vervolgens met een boot de King Tombs of Rock Tombs te bekijken. Dat zijn 3000 jaar oude tombes die in de zijkant van rotsen zijn gehouwen, erg bijzonder om te zien.

De foto is niet van geweldige kwaliteit en doet de tombes niet echt eer aan. In het echt was het veel indrukwekkender!

Daarna zijn we met hetzelfde bootje doorgevaren naar Turtle Beach, een strand in Turkije waar 3 verschillende soorten schildpadden komen om hun eieren te leggen. Normaal kun je op dat strand lekker zonnen, maar daar was het weer niet naar. Dus na een drankje zijn we weer terug gevaren. Een mooie dagbesteding voor de minder zonnige dagen in Turkije.

SaveSave

Mocht je dus nog overwegen om naar Turkije op vakantie te gaan de komende tijd, dan zou ik Hotel Elegance in Marmaris zeker aanbevelen!

P.S. Ik heb helemaal geen foto’s gemaakt van het eten zie ik nu, maar het was ontzettend lekker en gevarieerd. Van verschillende soorten brood en smeersels tot heel veel soorten groenten, vers gebakken vis en vlees voor de liefhebbers, pizza en pide en zoals we inmiddels gewend zijn van Turkije een gigantische hoeveelheid desserts!